"Mi volt előbb, a zene vagy a szenvedés? Azért hallgattam zenét, mert szenvedtem? Vagy azért szenvedtem, mert zenét hallgattam? Az a sok lemez ilyen bús-nyavalygós faszit csinál az emberből?" (Nick Hornby)

Rock 'n' Roll: Ain't Noise Pollution...

Bon-Bon: Bé oldal (2017)

2017. október 07. - Blind Man

Hat év telt el azóta, hogy új hangzóanyaggal jelentkezett a Szolnoki Péter és Török Tamás alkotta Bon-Bon, aki pedig azt hinné, hogy ez idő alatt tétlenkedtek, nagyon is téved. Az egy dolog, hogy nem hallani róluk napi szinten, hiszen nem tesznek olyan megbotránkoztató dolgokat, amivel az újságok címlapjain lenne a helyük, mégis rengeteget koncerteznek és fesztiválok, rendezvények gyakori vendégei, slágereiket pedig a fiatalok és az idősebbek egyaránt jól ismerik és éneklik. Lehet, hogy az elmúlt években sokat változtak, népszerűségük azonban 22 éve töretlen, amit az is bizonyít, hogy rajongóik régóta várták ezt az új lemezt. (Éppen ezért nem tudom mire vélni, hogy az ország első számú megmondóembere, Puzsér Róbert nemrég a hetedik legalávalóbb magyar zenekarnak nevezte őket.) Titkon reménykedtem abban, hogy - ahogyan a cím is mutatja - B-oldalas dalok, azaz kevésbé slágeres tételek születtek, de kellemesen csalódtam, hiszen igaz, hogy nem definiálták újra sem magukat, sem pedig a fogyasztható popzenét, mégis sikerült több olyan slágergyanús szerzeményt felvonultatniuk, amik bátran odailleszthetőek a Valami Amerika, Köszönöm, hogy vagy nekem, a Szabad a gazdag vagy a Kútfejek mellé.

12 új dal és 2 angol nyelvű feldolgozás kapott helyet a Bé oldalon, ami garantáltan nem fog csalódást okozni sem a régi rajongóknak, sem pedig a frissen érkezett Bon-Bon hallgatóknak.

Abban egészen biztos vagyok, hogy Szolnoki Péter még mindig az ország egyik legjobb férfiénekese, ezt pedig nem csak a magyar, hanem az angol nyelvű dalokban is bebizonyítja. A zenei körítés a már jól megszokott Bon-Bon recepten alapul, a szövegekért pedig ismét Duba Gábor és Török Tamás volt a felelős.

Nyitódalnak tökéletes választás volt A holnap még várhat, és amennyiben van még igény rájuk a rádiókban, ezt a dalt mindenképpen szívesen hallanám vissza az elkövetkező hónapokban. Tökéletesen megfelel a mai trendeknek és követelményeknek, amellett, hogy legszebb régi pillanataikat is felidézi. A színészbarátokkal készült videoklip formájában már megismert Itt minden a régi már kicsit visszafogottabb és - sajnos - butább, de még esetében sem érheti szó a ház elejét, hiszen a szöveg jó néhány sora kellemes és megmosolyogtató és a hangszeres játékot is csak dicsérni tudom. 

Maradj még is a jobban sikerült, könnyedebb tételek közé sorolható, (sőt engem zeneileg kissé az Amigod Rómeójára emlékeztet) akárcsak a Hétköznapi sztár, amit mondjuk a helyükben kicsit keményebbre vettem volna, bár így is simán el tudnám képzelni egy tehetségkutató főcímdalaként. Szárnyak a szívemen is szintén is magában hordozza  a slágerpotenciált, valamint ismerősen csenghet sokak számára, hiszen az album előfutáraként ezt a dalt is kihozták már.

Nem mondom, hogy rossz dalok, de a Gyerünk, gyerünk és a Jók és szépek elsőre nem lopták be magukat a szívembe, habár előbbiben - amivel végül sikerült megbarátkoznom - még egy kis rockos íz is van, ebből a szempontból én inkább a Törj át című tételt részesíteném előnyben, ami akár a koncertek programadó dala is lehet a későbbiekben, de ugyanúgy válhat rajongók és rádióhallgatók kedvencévé is. A Jók és szépek egyszerűen érthetetlen számomra - túlságosan hosszú és az elektronikus részek pedig egyenesen a frászt hozzák az emberre. A Kóstold bátran sem egy csúcspont és a refrénje engem személy szerint Vastag Csaba Már tudom című dalára emlékeztet (nem csak a kávé miatt...). Az Ez az én életem már-már a jóság határait súrolja, de túlságosan finom. Ha kicsit erőteljesebbre veszik, akkor simán beférne a jobban sikerült dalok közé, az utolsó előtti tétel viszont Egyszerűen jó és kész (csak egy kicsit óvatos, kellett volna rá "egy kis kakaó"), a Vigyen a szenvedély - ami a lemez egyetlen nyugodt, lírai dala - pedig tökéletes zárása a magyar nyelvű blokknak.

A Hétköznapi sztár (Rush) és a Maradj még (Valerie) angol verziói baromi jók lettek, bár ez kicsit sem meglepő, hiszen csináltak ők már korábban is angol nyelvű számokat. Többet nem is érdemes mondani ezekről, csak azt, hogy még több ilyen feldolgozás kéne, fiúk!

Emlékezetes dalok: A holnap még várhat, Maradj még, Hétköznapi sztár, Szárnyak a szívemen, Törj át, Egyszerűen jó, Vigyen a szenvedély, Rush, Valerie

Felejthető dalok: Jók és szépek, Kóstold bátran

Pontszám: 8/10 - nem a diszkográfiájuk csúcspontja, de én azt mondom, örüljünk annak, hogy hat év után egy ilyen lemezt készítettek! Remélem, a következőre már nem kell ennyit várni...

Dalok:

1. A holnap még várhat
2. Itt minden a régi
3. Maradj még
4. Hétköznapi sztár
5. Szárnyak a szívemen
6. Gyerünk, gyerünk
7. Törj át
8. Jók és szépek
9. Kóstold bátran
10. Ez az én életem
11. Egyszerűen jó
12. Vigyen a szenvedély
13. Rush (Hétköznapi sztár angol verziója)
14. Valerie (Maradj még angol verziója)

Hallgasd meg az albumot a Spotifyon:

Ha tetszett, ITT meg is vásárolhatod.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről és újdonságokról, akkor kövesd a blogot a Facebookon is! Köszönöm. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://maximumrockandroll.blog.hu/api/trackback/id/tr8712936245
süti beállítások módosítása