"Mi volt előbb, a zene vagy a szenvedés? Azért hallgattam zenét, mert szenvedtem? Vagy azért szenvedtem, mert zenét hallgattam? Az a sok lemez ilyen bús-nyavalygós faszit csinál az emberből?" (Nick Hornby)

Rock 'n' Roll: Ain't Noise Pollution...

TANKCSAPDA: Dolgozzátok fel! - A mi dalaink másoktól (2016)

Hatszoros platinasúlyú feldolgozni való... - második felvonás

2017. május 14. - Blind Man

Bevallom őszintén, ettől a korongtól jobban féltem, mint az elsőtől. Mit féltem? Szinte rettegtem, hogy mit művel Majka és Curtis, a Wellhello, Ákos, vagy akár Tóth Gabi a Tankcsapda klasszikusaival. Az eredmény azonban mégsem lett olyan kétségbeejtően rossz, mint először számítottam rá...

Majka már feldolgozta a Pokolgép Ítélet helyett című klasszikusát, ami többekből olyan hatást váltott ki, mint a Hunyadi János keserűvíz, így várható volt, hogy az egyik ’csapda klasszikus is átesik egy hasonló „ráncfelvarráson”, ám az ózdi hős és barátja meglepően jó, stílusukhoz tökéletesen illő verziót kanyarítottak A legjobb méregből, csupán némi változtatással, kezdésnek egész jó.

Az Egyszerű dal ebben a verzióban akár a Kowalsky meg a Vega bármelyik albumán szerepelhetne. Ha előbb készül el, talán a legújabb, a Varázsszavak bónusza is lehetett volna. Nincs túl nagy változás az eredetihez képest, a rapbetét pedig pont megfelelő helyen és mennyiségben lett beleillesztve, jár a pacsi és a piros pont, kellemes hallgatni való! (Kowalsky meg a Vega-rajongók előnyben!)

Ismét egy olyan műfaj, amitől égnek áll a hajam, ráadásul a cím sem sugall túl sok jót, ezzel ellentétben a Brains verziója sem lett annyira pofátlanul rossz, mint először vártam, bár nekem az Irigy Hónaljmirigy-féle cigányzenekari átirat fényévekkel jobban bejön, na, az feldolgozás, kérem!

Az első igazi mélypontot a Wellhello feldolgozásánál vártam, azonban a 3 perc elteltével kénytelen-kelletlen újból rányomtam a dalra, és nem csak azért, hogy feldolgozzam azt az enyhe sokkot, amit az első pár taktust követően kaptam, hanem hogy próbáljak rájönni, miért is olyan jó ez? A válasz: fogalmam sincs, de ha nem ismerném a Tankcsapda-féle eredetit, még el is hinném, hogy ez egy Wellhello-dal. Lehetett volna több is, de akitől nem érdemes sokat elvárni, ez is bőven megteszi. Még mindig semmi komolyabb negatívum…

Ákos még a 100%-nál is jobban a maga képére formálta az Agyarországot. Elsőre komoly megdöbbenést váltott ki belőlem, főleg hogy milyen szavakat hallok Ákos szájából! Nagyjából a tizedik hallgatásra sikerült teljesen befogadni, addigra viszont annyira, hogy az egyik legnagyobb kedvenc lett! Tökéletes újraértelmezés, igazi feldolgozás és még poénos is – az első pár másodperc és a kórus miatt, de ezt csak a die hard Ákos-fanok értik igazán. Akinek nem jön be, fogja fel paródiának, először én is azt tettem.

Az Alvin és a Mókusok „csak úgy” eljátszotta a Mennyország touristot, mindenféle különösebb változtatás, különlegesség nélkül, büszkén és simán beilleszthetik saját repertoárjukba! (Mint az alább látszik, ezt meg is tették már.)

A még csak tavaly év elején alakult Leander Kills nagyszerűen sikerült debütalbuma után vágott bele a Lopott könyvek feldolgozásába, augusztusban már játszották is koncerten. Az egész olyan lett, mintha Leander maga írta volna, teljes egészében. Én valamiért nagyon is kedvelem a bandát, az első albumuk is nagyon meggyőzött, szurkoltam nekik A Dalban is, ezt a feldolgozást is befogadtam elsőre, habár egyeseket az őrületbe tud kergetni. („Idővel csúnya aranyér-panaszokat vizionálok Leandernek, de persze ne legyen igazam”. – ez a dalra vonatkozó egyik kritika egy részlete a shockmagazin.hu oldalról.) Ezt is megértem, azonban nem lehet elmenni amellett, hogy mennyire illett hozzájuk a dal.

A Magna Cum Laudétól elsőre az Örökké tart teljes lemásolását vártam, azaz hogy nem tesznek hozzá semmit, csupán eljátsszák oszt jó napot, ennek ellenére egy teljesen más – inkább raegge-s hangulatú – dalt faragtak belőle, pont annyira, amennyire szükség van rá; szintén kellemes hallgatnivaló.

A Magna Cum Laude (forrás: gyulaipalinkafesztival.hu)

Féltem attól, hogy Tóth Gabi, alias (akkor még nem) Totova hogyan vágja haza kedvenc ’csapda-dalomat, ám meglepetésemre úgy adja az ívet, ahogy mindig is kellene a saját dalaiban. Tisztességesen elénekelt verzió, és még a géppel generált alapok sem kergetnek az őrületbe úgy, mint általában.

Tóth Gabi 'Totova' (forrás: eschungary.hu)

Az Ektomorftól azonban egy kicsit többet vártam volna, minimum egy „leszakad a fejem, annyira durva lett” Bárány-feldolgozást, hiszen teljes mértékben rájuk van szabva a nóta, a végeredmény azonban sajnálatos módon görcsös és izgalommentes lett, kár érte…!

Az Ektomorf, 2015-ben. (forrás: Lángoló Gitárok)

Oberritter Dóra alias Calidora Lotfi Begi „lemezlovassal” kiegészülve egy műfajilag teljesen fogyasztható verziót kreált a másik nagy kedvencemből, egyet leszámítva: Lotfi Begit. Ha ő nem lenne, azt mondanám, teljesen megfelelő és szinte tökéletes, de így csak egy tucat-termék, sajnos.

Oberritter Dóra, azaz Calidora (forrás: mediaklikk.hu)

Harcsa Veronika és Gyémánt Bálint egy szál gitáros megoldása a Múlikra tökéletes, és habár közel van ahhoz, hogy túl sok és idegesítő legyen, mégsem fordul rossz irányba, szintén jól sikerült feldolgozás.

Harcsa Veronika és Gyémánt Bálint (forrás: jegy.hu)

A két bónusz, a Tankcrew (a zenekar roadjai) által elővezetett Ez az a ház és a banda által kiválasztott Pennhurst Köpök rátok-verziója hozza az elmúlt másfél évtized megszokott, „modern metal” gyűjtőnév alatt emlegetett sablonjait. Előbbi nem tesz hozzá semmit, mégis jól játssza el, utóbbi banda pedig egy kis Slipknot-utánérzéssel és kinézet másolással nyerte el Lukácsék szimpátiáját, ők nyerték a trió által meghirdetett versenyt.

Összességében nem olyan rettenetes a végeredmény, mint vártam és ha a ’csapda igazi rajongótábora (amibe jómagam sajnos már rég nem tartozom bele, bocs) kellően nyitott, nem dobja ezt a korongot egyenesen a szeméttárolóba. (Olvastam pár ilyen kommentet is, na de, vannak emberek…) Akad itt olyan dal, ami akár még sikereket is hozhat az előadójának, (Wellhello, Leander Kills) görcsölés nélkül jól sikerült, (Kowalsky, Alvin, Harcsa Veronika) különleges, de mégis jó is. (Ákos, Magna Cum, Calidora csak Lotfi Begi nélkül) Röviden és tömören, végre egy olyan zenei projekt ami habár meglehetősen fura, mégis jól sült el. Pénzügyileg tuti…

Értékelés: ugyanaz, mint az előző korong esetében, akárcsak a pontszám. Ez egy szép teljesítmény, tekintve, hogy a dupla album már hatszoros platina és még mindig kapható az ország legtöbb MOL-benzinkútján.

Dalok:

Dal címe: Előadó:
1. A legjobb méreg Majka és Curtis
2. Egyszerű dal Kowalsky meg a Vega
3. A drum 'n bass rugója Brains
4. Fiúk ölébe lányok Wellhello
5. Agyarország Ákos
6. Mennyország Tourist Alvin és a Mókusok
7. Lopott könyvek Leander Kills
8. Örökké tart Magna Cum Laude
9. Adjon az Ég Tóth Gabi
10. Bárány Ektomorf
11. Azt mondom, állj! Calidora feat. Lotfi Begi
12. Múlik Harcsa Veronika és Gyémánt Bálint
13. Ez az a ház Tankcrew
14. Köpök rátok Pennhurst

A bejegyzés trackback címe:

https://maximumrockandroll.blog.hu/api/trackback/id/tr1312492141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása