"Mi volt előbb, a zene vagy a szenvedés? Azért hallgattam zenét, mert szenvedtem? Vagy azért szenvedtem, mert zenét hallgattam? Az a sok lemez ilyen bús-nyavalygós faszit csinál az emberből?" (Nick Hornby)

Rock 'n' Roll: Ain't Noise Pollution...

CSERFALVI "TÖFI" ZOLTÁN: friss születésnapi dal a Mobilmánia legénységével

2020. március 28. - Blind Man

tofi50_front.jpg

MOBILMÁNIA teljes tagságával érkezett a legfrissebb dal a Denevér Hangstúdió legendás vezetője, Cserfalvi “Töfi” Zoltán 50 éves születésnapja alkalmából készülő The Number Of The Years: 50 című lemezről. A Templomban, kocsmákban című nótában Vikidál Gyula mellett Zeffer András billentyűs és Gamsz Árpád is énekel, és Nusser Ernő gitáros, Kékesi „Bajnok” László basszusgitáros, és Donászy Tibor dobos játékát is hallhatjuk benne, a szöveget pedig Horváth Attila írta. 

Töfi és Zeffer András is bőbeszédűen kifejtette a közös dal keletkezésének történetét, ezek alább olvashatók.


Cserfalvi “Töfi” Zoltán:

Miután felmerült a Töfi 50 lemez ötlete, Zefi volt az első, akit felkértem, hogy a MOBILMÁNIÁVAL vegyenek részt az albumon. Elmondtam neki, hogy a saját dalaimat szeretném eljátszani régi zenésztársaimmal és gyerekkori kedvenceimmel együtt.

Egy 1994-es, Lady Macbeth-ben írt dalomat javasoltam nekik, melynek „Megöl a reggel” volt a címe. Ezt nagyon jól el tudtam képzelni Hammond orgonával, valamint Zefi, Gyula és Árpi énekhangjával. Zefinek is tetszett a nóta, úgyhogy belevágtunk. Amikor lejöttek a stúdióba, hogy felvegyük a dobot és a Hammondot, akkor felmerült, hogy akár egy teljesen új dalt is szívesen csináltak volna velem, én pedig egyből mondtam, hogy akkor írjuk át ezt a nótát, mintha csak most hoztam volna a gitártémákat.  

Zefi egyből belelkesült. Alaposan áthangszereltük a dalt és ott helyben kitalált egy teljesen új énektémát rá, majd felkérte Horváth Attilát, hogy írjon rá egy új szöveget, ami közelebb áll a Mobilmánia szövegvilágához és ehhez az átdolgozáshoz is jobban illik. Nagy örömömre Attila el is vállalta, és egy csodálatos szöveget írt rá „Templomban, kocsmákban” címmel. Külön megtiszteltetés számomra, hogy így ő is szerepel a lemezemen.  

Én a ritmusgitárokat és akusztikus gitárokat játszottam, az eredeti szólómat pedig kétfelé osztottuk Zefivel, így jutott hely egy jó kis Hammond szólónak is. Az énekvázlat alapján Gyula és Árpi is kidolgozta a saját részeit, majd nem sokkal később Zefivel együtt eljöttek és hárman felénekelték. Zenei szempontból ez egy rendkívül érdekes kísérlet volt számomra, hiszen lényegében egy teljesen új dal született, miközben az alap gitártéma változatlan maradt. Egyben pedig óriási élmény és megtiszteltetés is volt, hogy mindezt együtt rakhattuk össze velük. Nekem az eredeti dal is nagy kedvencem volt, de ebbe az új verzióba aztán különösen beleszerettem. Óriási köszönet érte Zefinek, Horváth Attilának és a teljes MOBILMÁNIÁNAK!

Zeffer András:

Nagy öröm volt számunkra a MOBILMÁNIÁVAL, amikor sok kollégával együtt felkérést kaptunk, hogy Töfi (Cserfalvi Zoli) hangmérnök (és zenész) barátunk 50. születésnapi lemezére átdolgozzunk egy régi Lady Macbeth dalát. Fokozott izgalommal kezdtünk neki a munkának. Amikor az ének dallamokat átírtam, utána elkezdtünk a hangszereléssel foglalkozni, mert az alap harmóniákhoz nem nyúltam. Csak az énekdallamot változtattam át, valamint a refrénbe nyúltam bele egy kicsikét.. Gitárosaink is tettek bele 1-2 hangszerelési ötletet, és természetesen Töfike is  gitározik a dalban. Ezután a banda a stúdióban feljátszotta a zenei alapot. Amikor ezzel készen lettünk, akkor elkezdtünk töprengeni, mi lenne, ha a szövegét is teljes mértékben megváltoztatnánk? Na, ekkor fordultunk a magyar szövegíró guruhoz, Horváth Attila barátomhoz. Ő, mivel a MOBILMÁNIA tagja, így azonnal neki is látott a munkának. Pedig nem szereti az ilyet, mert ugyan annyira el kell varázsolódnia 1 dalhoz, mint egy egész nagylemezhez, de nekiállt a munkának. Megjött a szöveg. A dal címe: TEMPLOMBAN, kocsmákban… Ez most olyan MÁNIÁS dal lett :)  

Azt akartam hogy a dalt kifejezetten hárman énekeljük Gyula, Árpi és én. Ragyogóan sikerültek az elosztások és a refrénben egyenrangúan énekelünk vokált egymáshoz. Nagy kuriózum. Nagyon szeretjük ezt a dalt. Reményeim szerint a 2022-ben megjelenő MOBILMÁNIA új albumunkra is fel fogjuk tenni bónuszként. :) Ez most a legfrissebb MOBILMÁNIA dalunk amit legutoljára vettünk fel Töfinél, aki egyébként a MOBILMÁNIA stúdió hangmérnöke. Az utóbbi 4 évünk összes lemezét nála vettük fel a Denevér stúdióban. Azóta el is döntöttük, hogy örökre Őt választjuk a lemezeink felvételénél hangmérnöknek. Egymásra találtunk. Isten éltessen Töfike: Zefi és a banda :)” 

A “The Number Of The Years: 50” várhatóan idén, az Iron Maidnem gitáros születésnapi nagylemezén több, mint 70 zenész - köztük teljes zenekarok, hazai és külföldi sztárvendégek - játszik, a lemezborító pedig Havancsák Gyula (Annihilator, Wintersun, Grave Digger, Stratovarius, stb.) munkája. A lemezről korábban már közzé tették az első dalt, a címadó “The Number of the Years”-t, melyen az Iron Maidnem zenekar tagsága ragadott hangszert. 

A bejegyzés trackback címe:

https://maximumrockandroll.blog.hu/api/trackback/id/tr4615566700
süti beállítások módosítása