"Mi volt előbb, a zene vagy a szenvedés? Azért hallgattam zenét, mert szenvedtem? Vagy azért szenvedtem, mert zenét hallgattam? Az a sok lemez ilyen bús-nyavalygós faszit csinál az emberből?" (Nick Hornby)

Rock 'n' Roll: Ain't Noise Pollution...

SIPOS TOMI: Jelenlét (Gold Record, 2020)

2020. január 20. - Blind Man

sipos_tomi_jelenlet.png

Január közepén jelentette meg szólóalbumát az idén harminc éves Irigy Hónaljmirigy egyik frontembere, a szintén három évtizedes jubileumot ünneplő Életfogytig Rock 'n' Roll albumot elkészítő Sing Sing zenekar énekese, Sipos Tamás. A már régóta várt anyag egy meglepően változatos, sokszínű és nagyon élvezetes hallgatnivaló lett. A paródiacsapat rajongói minden bizonnyal örömmel üdvözlik majd a kiadványt, azonban a Sing Sing kedvelői ne nagyon számítsanak a mocskos rockzenét játszó bandában megszokott mentalitás továbbvitelére, lévén a Jelenlét sokkal inkább egy kortárs, rádióbarát poplemez, annak viszont első osztályú.

sipostomi.png

Tulajdonképpen kapásból két részre lehet osztani a korongot: egyrészt szerzőtársak segítségével készült saját szerzemények, másrészt feldolgozások (Mester Tamás, Slamovits István vagy éppen Marathon zenekar) teszik ki az alig negyvenperces játékidőt, ami igazából remek megoldás, egy pillanatig sem jut eszembe megköpködni. Nyilván mindenki szívesebben hallana tíz teljes mértékben saját dalt Tomitól, de szerintem ez a szerkezet és felépítés így, ahogy van totál remek, hiszen személye ugyanannyira benne van a feldolgozásokban, mint a saját dalokban. A saját szerzemények közül mindegyik egytől egyig kiemelkedő valamiért, különösen a nyitó Mindig egy nő a hibás - amiből simán egy rádiós slágert lehetne faragni - és a záró Az élet írja át, ami az egykori Mirigy-gitáros Ambrus Zoli tavalyi halála után különös módon nyert más megközelítést.

A tökéletes arányérzéknek köszönhetően olyan ügyesen lettek elosztva a dalok, hogy elsőre nehéz is kiszúrni, melyik a feldolgozás, ha esetleg egyet-kettőt nem ismersz. Ebből kifolyólag újra és újra a lejátszás gomb után nyúl az ember, második, harmadik alkalommal pedig már együtt is énekli a jó ismerősként visszaköszönő dallamokat, remekül eltalált refréneket. Építkezés szempontjából talán a Lennék én és az A fejemben baj van a legtipikusabbnak mondható tételek, de ezt sem negatívumként említem. Számomra a Mindig egy nő a hibásMegtudod egy dalból és a Sosem volt lányok talált be elsőre, ezek közül bármelyik instant slágerré válhatna, mégis az egykori Marathon zenekar által előadott Ő is feldolgozása lett a klipnóta, ami igazából teljességgel érthető, bár nem lennék meglepve, ha valamelyik teljes mértékben saját dal is kapna egy kisfilmet a közeljövőben. És ha már a feldolgozásokat is meg kell simogatni egy kicsit, akkor mindenképpen a Nélküled a nyerő nálam, melynek eredeti szerzője és előadója Mester Tamás, de ezt sikerült annyira elfeledtetni, hogy le a kalappal - elsősorban az album felett bábáskodó Závodi Gábor előtt, aki még mindig tudja, mi kell a hallgatónak és hát Tomival sem éppen friss munkakapcsolat az övé, így száz százalékban érthető, miért szól ilyen remekül az anyag.

Nem tudom, lesz-e egyszer folytatása a Jelenlétnek, mindenestre igény - legalábbis szerintem - valamilyen szinten biztosan lenne rá, s mivel nagyon is kellemes csalódás volt ez a dalcsokor, bátran merek kilenc pontot adni rá, még akkor is, ha nem éppen az oldal fő profiljába vágó termék.

Pontszám: 9/10

A lemezen szereplő dalok:
1. Mindig egy nő a hibás
2. Lennék én
3. Megtudod egy dalból
4. Nélküled

5. Sosem volt lányok
6. A fejemben baj van
7. Hallottalak sírni
8. Ő is
9. Szeptember végén
10. Az élet írja át

rocker_affilate_01-851x315.jpg

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről és újdonságokról, akkor kövesd a blogot a Facebookon is! Köszönöm. :)

Már az Instagramon is ott vagyunk! - instagram.com/martongabona

A bejegyzés trackback címe:

https://maximumrockandroll.blog.hu/api/trackback/id/tr4815410194
süti beállítások módosítása